sâmbătă, 25 octombrie 2008

Ma uit la omul asta si ma intreb ...

Ma uit la omul asta si ma intreb ...cat o sa -i mai mearga ?
Becali e prototipul omului perfect acomodat lumii de azi ,si nu e un compliment..calca peste cadavre de titani ,joaca pe degete cu o nonsalanta de clovn inimi sincere de stelisti,dar ceea ce ma ingrijoreaza cel mai tare e firescul cu care mimeaza credinta crestina,incat aproape nu stiu ce sa zic ...
Ma scufund intr-o mare de incertitudine ,pur si simplu nu stiu ce e cu omul asta >
- sa fie cumva crestin?-crestinismul ortodox e complet neprozelitic ,ci perfect personal, componenta sociala e mulata perfect pe intern ca un anotimp,sau ca o umbra ,urmand respiratia ,viul interior./Si totusi...''lumina nu poate fi ascunsa sub obroc''.
- sa fie cumva o fiintza caritabila ?-imi aduc aminte de comentariul unui om prezent la unul din gesturile caritabile ale lui B. cand inmanad un plic cu bani unui calugar de la Athos..cu un ras satanic retrage in joaca plicul din mana acelui calugar , care avea probabil in minte faptul ca cu acei bani cumpara timp de rugaciune unor calugari care sa spetesc in prea multa munca fizica din saracie ,pt supravietuire .../si totusi pune o persona respectabila sa se ocupe de distribuirea corecta a banilor destinati scopurilor filantrofice
- sa fie un factor benefic Stelei ?cum ar putea cand desfiinteaza jucatori si antrenori cu o usuratate de om nebun,nenorocind cariere si distrugand uriase capitaluri de imagine /si totusi gandesc ca firea lui contrabalanseaza cumva personalitatea conturata a unor fotbalisti care activeaza la acest nivel si lasa loc unui joc colectiv pt ca nu sustine manifestarile individualiste si imi aduc aminte ca sunt un om care desi in mod firesc ascult muzica clasica aproape exclusiv ,nu stiu decat putine nume de piese sau interpreti de muzica clasica si realizez ca sunt unul din marea ceata a oamenilor confuzi,care ,din pacate,nu pot exprima cu pertinentza o parere despre nimic important.imi dau seama ca sunt un om mic intr-o lume mare ,plina de statui de ciobanasi ,capitani de nave si tenismeni mustaciosi,si nu mai am loc sa respir .
Sa fie asta adevarata lume,astia suntem noi cu adevarat: sportivi ,profesori,ziaristi,mineri,ingineri,spalatori de WC uri,geamgii,tamplari...?
astia suntem noi?..si nu pot sau nu vreau sa cred.
Am privit intr-o zi un meci al Realului din Madrid cu nu mai stiu cine si ...am orbit ,am avut un moment in care am inchis ochii pt ca nu mai puteam vedea.Atata frumusete in desenul paselor ,atata imprevizibilitate ,atata armonie intre jucatori.Parca eram intr-o alta lume,parca ma drogasem ...si deodata nu am mai putut ....era prea fumos ,aveam o durere de cap puternica ,frecventza de frumusetze depasea posibilitatile vizuale ale ochilor mei ..si am orbit un moment .
Apoi mintea a dat un restart si am reinceput sa vad...
Si am inteles de ce suntem mici ,de ce suntem geamgii ,tamplari ,mineri,de ce suntem sufocati de nefirescul din jurul nostru ...Pentru ca in mod esential ni se propune altceva ,peste acest nivel, pt ca suntem vazuti de sus mai mari,mai negeamgii ,mai nemineri ,mai neciobanasi ,mai netenismeni mustaciosi .Putem invatza din exemplele negative si ne putem finisa .Asa mici si neimportantzi cum parem pt Cineva sau Ceva suntem importanti .si cum putem altcumva invatza ,decat privind in jurul nostru cu atentzie ,refuzand idoli de ban ,deputere ...etc,redevenind firesti ,naturali ...
Uitam ca NATURALUL se impune sufletului nostru cu modestia unei icoane, ne lasa loc de miscare:uneori ne tine de mana ca pe un prunci ,alteori ne creste ca stapini peste trupul partenerului,si ne boceste ca o mama la marele final .Probabil comportamentul natural ,firesc este raspunsul la provocarea pe care asemenea idoli de imagine o lanseaza...iar in firesc incape si profesionalismul pentru ca nu lasa loc pt atata circ .

Niciun comentariu: